1. Reorganisatie Patrimonium
Marcel Suitela vertelt dat Patrimonium/Ganzenhoef is gereorganiseerd. Er zijn diverse beheergroepen ingesteld onder leiding van Joan Verbond. De oude opzichter is helaas overleden. De nieuwe opzichter is Ben L. Barkani, vanavond ook aanwezig in de Blauwe Zaal. Verhuur van woningen in Grubbehoeve gaat voorlopig via de verhuurmedewerker van Grunder, want de onze, ChumKum, is bij Patrimonium vertrokken.
2. Aanbrengen nieuwe huurders door bewoners
We hadden Suitela gevraagd enige voorrang te geven aan nieuwe huurders, die door bewoners van Grubbehoeve worden aangebracht. We verwezen daarbij naar een brief van Nieuw Amsterdam uit 1995, waarin een soort premie werd beloofd bij het aanbrengen van nieuwe bewoners. Suitela zegt, dat die premie in een tijd werd gegeven dat het slecht ging met de verhuur en dat wat hem betreft die afspraak niet meer bestaat.
Toch wil hij graag meewerken aan het helpen inplaatsen van door ons voorgedragen bewoners. De verhuur gaat overigens vanaf 1 april 2000 via Archipel, een samenwerkingsverband van diverse woningcorporaties zoals Patrimonium.
3. Servicekosten
Problemen binnen de organisatie hebben ertoe geleid dat de verantwoording van de servicekosten 1998 nog niet af is, net zoals de begroting van de servicekosten voor 2000.
Suitela belooft dat eind januari de afrekening rond is en de begroting voor 2000 op 1 maart 2000.
4. Stida
Patrimonium is sinds 1 januari 2000 alleen verantwoordelijk voor de financiering van de lifttoezichthouders. Urban betaalt niet meer mee. Suitela is niet tevreden met de inzet van de lth-ers. Er moet goed nagedacht worden over de taken die Stida-mensen zouden kunnen doen en over het prijskaartje dat daaraan vast zit. Komende week heeft Suitela een gesprek daarover met de Stida-directie. Wij zullen tzt van de uitkomst van dat gesprek op de hoogte worden gesteld en als er een nieuwe overeenkomst met Stida komt, zullen wij onze verlangens kunnen inbrengen.
Op voorhand geven we aan dat we graag zien dat de huismeester de baas wordt van al het personeel dat in de flat werkt en dat toezichthouders in de toekomst meer moeten gaan doen dan nu. Niet alleen toezicht houden, maar actiever door de flat lopen, noteren wie altijd harde muziek heeft aan staan, noteren wie vuil naar beneden gooit, binnen en buiten mee helpen schoon maken, etc.
Over het huisvuilzakken-project merkt Suitela op dat hij het liefst een streep door het project zet. Hij ziet het nut van het project niet in en ziet het helemaal niet zitten dat de vuilniszakken in de servicekosten worden opgenomen en de huismeester de zakken moet gaan leveren.
Hij is tot zijn verbazing niet op de hoogte van de enquête die Stida inmiddels over het vuilniszakken-project heeft georganiseerd.
5. Kosten flatwachten
Als mensen geld willen terug krijgen voor kosten flatwachten, dan moet ze zich melden tot de huuradviescommissie.
In 1998 zijn de kosten opgenomen in de post huismeester.
6. Lege flats
Het was een aantal bewoners opgevallen dat het tijden duurt voordat leeggekomen flats weer bewoond worden. Suitela weet van niks. Als een flat meer dan een maand leeg staat, gaat hij op onderzoek uit. De afgelopen tijden is er evenwel geen bel bij hem gaan rinkelen. Hij stelt het op prijs als wij hem op de hoogte houden. In ieder geval gaat Patrimonium ervan uit dat twee weken (ofwel 10 werkbare dagen) na leeg komen een flat weer verhuurd kan worden.